حس رانندگی با برلیانس C3!
نوشته شده توسط : زهرا غلامی

برلیانس این ماشین چینی طرفداری زیادی توی ایران داره برای کسی هم که بخواد پول بابت ماشین غیر ایرانی بده همیشه ماشنای چینی گزینه ی خیلی خوب هستش.این ماشین هم مثل ماشینای دیگه یه سری معایب و محاسن داره این مطلبی که میخوام براتون بگم خیلی به دردتون میخوره چون اگر قصد خرید این مدل ماشین برلیاتس رو داشته باشین بد نیست که بدونین رانندگی باهاش چه جوریه.

 

 

درباره ی چری تیگو7 خودروی چینی  بیشتر بخوانید.

 

C3 را نمی توان خودرویی جدید دانست. بلکه این هاچبک کراس هم مانند تمام رقبا پایه ای بر مبنا خودرویی هاچبک دارد. C3 در اصل همان برلیانس H320 کراس است که 5 سانتی متر به ارتفاع کلی آن اضافه شده و از سطح زمین تنها دو سانتی متر ارتفاع بیشتر را نسبت به H320 تجربه می کند. این خودرو قواعد یک هاچبک کراس را در ظاهر خود دارد و سپر، چراغ ها و برخی طرح های روی بدنه آن حس اسپرتتری را نسبت به مدل هاچبک ساده القا می کند. بر روی سقف این خودرو هم باربندی اضافه شده تا چیزی ار رقبا در بحث ظاهری کم نداشته باشد. مدیران خط تولید برلیانس می گویند که پارس خودرو می تواند C3 را با سه نوع تنوع رنگ سقف به بازار عرضه کند و در اصل، این هاچبک کراس چینی به عنوان خودرویی دو رنگ وارد جاده های کشور می شود. سیاه، نقره ای و سفید به عنوان رنگ سقف این خودرو معرفی شده اند و در حال حاضر تولید این محصول در پارس خودرو آغاز شده است. به احتمال زیاد این خودرو قیمتی حدود 55 تا 58 میلیون تومان را در کارخانه به خود اختصاص می دهد.
افزایش ارتفاع این خودرو به شکلی انجام شده تا سبک اصلی سیستم تعلیق تغییر نکند. البته که به گفته مدیران فنی برلیانس، با اینکه اصول فنی سیستم تعلیق C3 نسبت به H320 ثابت است، ولی از نظر کد فنی و نوع قطعات با نسخه هاچبک متفاوت بوده و این افزایش ارتفاع فقط به خاطر بحث ظاهری انجام نشده است.
پارس خودرو اعلام کرده که قصد دارد تا در سال 97 بیش از 30 درصد از خانواده برلیانس را در ایران داخلی سازی کند و در حال حاضر بیش از 20 درصد قطعات این خودرو توسط قطعه سازان داخلی تولید می شود.

از آنجا كه برليانس با سابقه خوبي به همراه يكي از با كيفيت ترين خودروسازهای داخلی يعنی پارس خودرو در ايران دارد تصميم به ورود به اين قسمت از بازار خودرو كرده و با محصول جديد خود يعنی برليانس كراس C3 تب اين سگمنت را داغ تر و رقابت را سخت تر مي كند. برليانس كراس در ظاهر با كمی تغييرات نسبت به برليانس H320 به عرضه شده و تريم جراغهای جلو متفاوت شده و در قسمت سپر عقب با ايجاد تغييراتی، زيبايی خودرو را بالاتر برده است، همچنين روی سقف اين خودرو، ريل سقفی يا همان روف رَك نصب شده تا بتوان از آن در سفرهای طولانی بهره برد.
نكته مهم در تفاوت اين خودرو با ديگر برليانس ها در تنوع رنگ آميزی و انتخاب رنگ سقف با توجه به سليقه مشتری است كه برای اولين بار در ايران توسط پارس خودرو اجرا مي شود، پيشتر فقط خودروهاي وارداتی از اين تنوع رنگ بهره مي بردند. اين تنوع در رنگ های مشكي ،سفيد و نقره ای برای رنگ آميزی سقف است.

اما در مشخصات فنی برليانس C3 تفاوت آنچنانی ايجاد نشده، همان موتور ١498 سی سی و گيربكس ٤ سرعته هيوندای پاورتك كه مي تواند ١٠٣ اسب بخار توليد كند و وجود امكاناتي نظير فرمان کمکی برقی ، سانروف ، سيستم ورود به خودرو بدون كليد و تهويه برقی باعث جذابتر شدن اين محصول گرديده است.
حال آنچه اين خودرو را با برليانس H320 يا H330 متمايز می كند، وجود ٥ سانتی متر اختلاف ارتفاع نسبت به آنهاست. اين ٥ سانتی متر صرفا فقط افزايش ارتفاع نيست، بلكه موجب تقويت سيستم فنر بندی و دوام بيشتر آن برای سفرهايی كوتاه خارج جاده ای شده است.

 



 





:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: